Projektornia GAK mieści się w Gdańsku Brzeźnie, w niewielkiej odległości od morza. Nazwa klubu wywodzi się od sali projekcyjnej, znajdującej się w placówce i tym samym nawiązuje do tradycji kinowej tego miejsca.
Działalność Projektorni ukierunkowana jest na społeczność lokalną, a także turystów, odwiedzających latem Brzeźno. Organizowane przez klub imprezy nawiązują często do dawnych historii z życia nadmorskiego kurortu, bądź też służą promocji artystów działających w dzielnicy.
Kurs Kulturalnego Człowieka to cykl lekcji, warsztatów i wydarzeń, których celem jest zachęcenie osób dorosłych do aktywnego korzystania z oferty kulturalnej i artystycznej. Jeżeli czujesz obawy przed pójściem na spektakl/wystawę/koncert, bo boisz się, że nie zrozumiesz co autor miał na myśli to Kurs Kulturalnego Człowieka jest dla Ciebie.
Czy chcesz lepiej poznać teatr?
Program kursu obejmuje bezpłatne lekcje i płatne warsztaty o praktycznym charakterze. Lekcje pomogą lepiej zrozumieć sztukę, a warsztaty pokażą, jak wykorzystać ją w życiu codziennym. Udział w całym bloku warsztatów, który obejmuje cztery spotkania, kosztuje 15 zł lub 20 zł!
Program
Poniedziałek, 30 września
G 18:00
Lekcja 1: Monolog tragiczny – metoda Stanisławskiego. (PJM)
W ramach Kursu Kulturalnego Człowieka organizowane są wydarzenia towarzyszące, takie jak koncerty czy spektakle, które umożliwią Ci bezpośredni kontakt z różnymi formami sztuki. Bilet na pojedyncze wydarzenie towarzyszące kosztuje 15 zł lub 20 zł. Wszystkie wydarzenia towarzyszące odbędą się w Stacji Orunia GAK.
Wtorek, 22 października, G 19:00/ Stacja Orunia GAK
Spektakl „KORPO_racje”, produkcja Spiżarnia.FAN, reż. Mateusz Brodowski.
Kurs Kulturalnego Człowieka trwa od końca września do końca listopada. Jeśli chcesz skorzystać z pełnej oferty, możesz zakupić karnet na wszystkie zajęcia.
Jak oni to robią, że piłki same wpadają im do rąk? Dlaczego tańczą z piłkami w skarpetkach? Czy te ażurowe krążki, które wyglądają jak czakramy księżnej Xeny, naprawdę są rekwizytami cyrkowymi? Jak klauni potrafią tak błyskawicznie zmieniać mimikę? Czy da się jeździć na pojeździe, który wygląda jak 1/3 roweru? I jak to możliwe, że nie poparzą się podczas tańca z ogniem?
Otwarte spotkania cyrkowe
Odpowiedzi na pyania “jak oni to robią” znajdziesz na naszych Otwartych Spotkaniach Cyrkowych. Na początku czerwca ruszyliśmy z treningami kuglarskimi, a teraz kontynuujemy naszą inicjatywę. To doskonała okazja, żeby nauczyć się żonglerki, akrobatyki, jazdy na monocyklu, skakania na pogo sticku czy sztuki manipulacji przedmiotami jak poi, kije, diabolo, flowerstick, hula hoop. Możesz też poznać sekrety klaunady, iluzji i tańca z ogniem!
Kiedy odbywają się treningi?
Treningi będą się odbywać w każdą środę od 2 października, w godzinach 18:00-20:00 (czasem do 21:00). Spotykamy się w sali widowiskowej Projektorni GAK, a przy sprzyjającej pogodzie korzystamy również z terenów zielonych wokół Projektorni.
Frankenstein prosto z Teatru Królewskiego w Londynie na ekranach Gdańskiego Archipelagu Kultury Laureat Oscara Danny Boyle, twórca filmów „Trainspotting” i „Slumdog. Milioner z ulicy”, powraca do korzeni – reżyserowania w teatrze.
Romans grozy uznawany jest za pierwszą powieść science fiction lub przynajmniej zapowiedź tego gatunku. Tragiczna historia Wiktora Frankensteina, naukowca pragnącego rozwikłać zagadkę życia i śmierci, oraz stworzonego przez niego z fragmentów ludzkich ciał monstrum stała się tematem sporej liczby adaptacji filmowych.
Projekcja będzie wyświetlana z polskimi napisami. Seans potrwa około 2 godziny i 20 minut (bez przerwy). Spektakl rekomendujemy widzom od 15 roku życia.
Gdański Archipelag Kultury ogłasza konkurs na koncepcję kuratorską 27. edycji Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Plenerowych i Ulicznych FETA 2025
Opis festiwalu
FETA to jeden z najważniejszych festiwali teatrów plenerowych i ulicznych w Polsce. Co roku przyciąga ponad 30 tysięcy widzów i ponad 20 teatrów z całego świata. Pierwsza edycja festiwalu odbyła się w 1997 roku i trwała 10 dni, prezentując 46 spektakli, w tym pamiętne widowisko „Titanic” niemieckiego Theater Titanick. Dziś po raz pierwszy w historii festiwalu ogłaszamy otwarty konkurs na koncepcję kuratorską 27. edycji, otwierając się na nowe spojrzenia. Poszukujemy twórczych, odważnych i innowacyjnych propozycji programowych, które bawią, niepokoją i zachęcają do zadawania trudnych pytań.
Szczegóły Festiwalu
Termin Festiwalu: 10-13 lipca 2025 r. Miejsce: Park im. Ronalda Reagana, Plac Zebrań Ludowych, inne przestrzenie w Gdańsku Budżet Festiwalu: 900 000 PLN + środki pozyskane ze źródeł zewnętrznych Wynagrodzenie Kuratora/Kuratorki/kolektywu Kuratorskiego: 25 000 – 35 000 PLN (umowa o dzieło/zlecenie/B2B) Termin nadsyłania zgłoszeń: do 4 listopada 2024 r. Ogłoszenie wyników: 15 listopada 2024 r.
Wymagania konkursowe
Prosimy o przesłanie:
Szczegółowego opisu koncepcji kuratorskiej (max 3500 znaków ze spacjami);
Listy proponowanych spektakli i grup teatralnych (max 20 propozycji);
Uzasadnienia wyboru spektakli w kontekście różnorodności tematycznej i formy artystycznej;
CV oraz listu intencyjnego.
Charakterystyka programu festiwalu
spektakle rozrywkowe – dostępne dla szerokiej publiczności, o lekkiej formie,
spektakle zaangażowane społecznie – poruszające ważne tematy, takie jak prawa człowieka, równość, zrównoważony rozwój, demokracja czy edukacja obywatelska,
różnorodność form artystycznych – teatr fizyczny, performance, nowy cyrk, widowiska multimedialne, muzyka.
Zgłoszenia prosimy przesyłać na adres:
Gdański Archipelag Kultury (GAK) Festiwal FETA 2025 e-mail: rekrutacja@gak.gda.pl z dopiskiem „Konkurs na kuratora/kę FETA 2025”
Na zgłoszenia czekamy do 4 listopada 2024 r. Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi 15 listopada 2024 r.
Wybrany kurator/ka lub zespół kuratorski będzie odpowiedzialny za:
stworzenie głównej linii programowej festiwalu, uwzględniającej różnorodność form teatralnych oraz tematykę społeczną,
konsultacje programu z zespołem Gdańskiego Archipelagu Kultury (GAK) oraz zespołem producenckim, w szczególności w odniesieniu do możliwości produkcyjno-technicznych,
nawiązanie kontaktu z grupami teatralnymi oraz ustalenie warunków finansowych i weryfikacja technicznych możliwości realizacji spektakli,
ustalenie harmonogramu wydarzeń festiwalowych,
przekazanie potwierdzonych grup pod opiekę producenta/tki po zaakceptowaniu warunków finansowych,
współpracę z producentem/tką (organizowanie wizyt studyjnych, koordynacja kontaktów z zespołami teatralnymi),
opracowanie tekstu kuratorskiego do materiałów promocyjnych i prasowych,
Współpracę przy tworzeniu identyfikacji wizualnej festiwalu oraz przygotowanie materiałów komunikacyjnych z działem Komunikacji GAK.
Oświadczenie Gdańskiego Archipelagu Kultury w sprawie nieprawdziwych informacji dotyczących likwidacji boiska przy „Projektorni GAK” w Brzeźnie.
W odpowiedzi na głosy oraz uwagi przesłane w związku z konsultacjami społecznymi dotyczącymi zagospodarowania terenu przy „Projektorni GAK”, pragniemy przedstawić następujące wyjaśnienia.
Spotkanie konsultacyjne, które odbyło się 15 września 2024 roku, miało charakter otwarty dla wszystkich mieszkanek i mieszkańców. Informowaliśmy o nim za pośrednictwem mediów społecznościowych oraz plakatów. Żałujemy, że nie wszystkie osoby, których temat zagospodarowania terenu dotyczy bezpośrednio, zdecydowały się wziąć udział w spotkaniu. Chcemy podkreślić, że proces konsultacji nie zakończył się na wspominanym etapie i będziemy go kontynuować w najbliższych miesiącach.
Dotychczas nie podjęto żadnych ostatecznych decyzji dotyczących zagospodarowania terenu boiska oraz przyległego trawnika. Informacja o rzekomo „przyjętym projekcie” jest nieprawdziwa. Proces konsultacji społecznych jest w toku, a jego celem jest zebranie jak najszerszej liczby opinii mieszkanek i mieszkańców. Do jego prowadzenia stosujemy różnorodne metody badawcze, aby lepiej zrozumieć potrzeby społeczności.
Jesteśmy otwarci na dalszy dialog i pragniemy zapewnić, że wszystkie zebrane głosy będą dokładnie analizowane. Pośpiech w tym procesie nie jest wskazany. Będziemy informować na bieżąco o kolejnych etapach prac. Mamy nadzieję na wspólne wypracowanie rozwiązania – łączącego funkcje kulturalne i sportowe – które odpowie na potrzeby całej społeczności.
Zachęcamy do obserwowania naszych oficjalnych kanałów komunikacyjnych, gdzie na bieżąco informujemy o postępach w tej sprawie.
Z poważaniem, Dyrekcja i Zespół Gdańskiego Archipelagu Kultury
Dlaczego Kurs Kulturalnego Człowieka jest dla Ciebie?
Jeśli interesuje Cię teatr, architektura, sztuki wizualne muzyka czy taniec, to Kurs Kulturalnego Człowieka jest dla Ciebie. Oferujemy wyjątkową okazję do zgłębiania zarówno teoretycznych, jak i praktycznych aspektów różnych dziedzin kultury.
Co nas wyróżnia?
Doświadczeni eksperci – nasi prowadzący to pasjonaci, którzy z łatwością dzielą się swoją wiedzą.
Bogaty program – poznasz tajniki sztuki i kultury w przystępny sposób.
Przyjazna atmosfera – nasze spotkania to przestrzeń otwarta na wymianę myśli i nawiązywanie nowych znajomości.
Elastyczne godziny – lekcje i warsztaty odbywają się po południu, dzięki czemu możesz dopasować je do swojego grafiku.
Zapraszamy do uczestnictwa – to miejsce dla wszystkich!
Jak wygląda program?
Kurs składa się z bezpłatnych lekcji oraz płatnych warsztatów o charakterze praktycznym. Lekcje wprowadzą Cię w świat sztuki, a warsztaty nauczą, jak korzystać z jej dobrodziejstw na co dzień. Każdy blok tematyczny odbywa się w jednym z domów kultury GAK. Na zakończenie warsztatów zapraszamy na wydarzenia towarzyszące w Stacji Orunia GAK.
Lekcje są tłumaczone na PJM.
Cennik Biletów i Karnetów
Wstęp na wybrany blok warsztatowy lub pojedyncze wydarzenie towarzyszące:
Bilet ulgowy – 15 zł
Bilet normalny – 20 zł
Karnety na 6 bloków warsztatowych i 8 wydarzeń towarzyszących:
Karnet ulgowy – 180 zł
Karnet normalny – 200 zł
Komu przysługują bilety i karnety ulgowe?
Bilet ulgowy (U)
Przeznaczony dla:
uczniów i uczennic z ważną legitymacją,
studentów i studentek z ważną legitymacją,
osób w wieku 60+,
osób z niepełnosprawnościami (asystenci wchodzą bezpłatnie).
• Lekcja 2: Monolog komiczny – Działania inspirowane komedią dell’arte. • Warsztat 2: Ćwiczenia z dykcji, impostacji, melodyjności tekstu, jako narzędzi tworzenia roli komicznej.
14.10, G 18:00
• Lekcja 3: Monolog w lalce teatralnej – przy użyciu lalki bunraku. • Warsztat 3: Warsztaty lalkowe wykorzystujące techniki animacyjne przy użyciu rytmów.
21.10, G 18:00
• Lekcja 4: Monolog jako piosenka aktorska – Melorecytacja, śpiew klasyczny, śpiew estradowy. • Warsztat 4: Warsztaty z impostacji głosu, nauka prawidłowego oddychania.
22.10, G 19:00/ Stacja Orunia GAK
wydarzenie towarzyszące: Spektakl “KORPO_racje”, produkcja Spiżarnia.FAN, reż. Mateusz Brodowski
• Lekcja 1: Budownictwo jako odpowiedź na podstawową potrzebę człowieka, którą jest bezpieczeństwo. Uwarunkowania klimatyczne, geograficzne i surowcowe. Wpływ materiałów budowlanych na formę architektoniczną i odbiór estetyczny dzieła. • Warsztat 1: Budowa makiet domów. Ćwiczenia manualne z użyciem naturalnych materiałów.
11.10, G 18:00
• Lekcja 2: Omówienie sił działających w budynku oraz rodzajów stosowanych w budownictwie konstrukcji. • Warsztat 2: Budowa makiet mostu lub wieży z zastosowaniem wiedzy dotyczącej sposobu przenoszenia sił przez różne konstrukcje. Dobór właściwego materiału.
18.10, G 18:00
• Lekcja 3: Ergonomia – związek budowy anatomicznej człowieka z projektowanymi elementami otoczenia. • Warsztat 3: Projektowanie wnętrza mieszkania: dlaczego i jak stosować funkcjonalne rozwiązania?
25.10, G 18:00
• Lekcja 4: Miasto – zasady komponowania przestrzeni miejskiej, istotne znaczenie zieleni i wody. • Warsztat 4: Projektowanie fragmentu miasta – wspólne zaprojektowanie miasta z elementów: zieleń, rzeka, centrum usługowe.
26.10, G 13:00 • Wydarzenie towarzyszące: Instalacja artystyczna w kurateli Marty Jedlikowskiej.
• Lekcja 1: „Skąd wzięła się sztuka? – czyli dlaczego ludzie zaczęli tworzyć”. Omówienie historii sztuki na podstawie wybranych dzieł, skupiając się na funkcji, jaką pełniła sztuka w danej epoce. • Warsztat 1: „Jak rysować, żeby się nie przejmować” – warsztaty z rysunku automatycznego z Aliną Mielnik.
04.11, G 18:00
• Lekcja 2: „Kompozycja w oparciu o formę otwartą Oskara Hansena”. Kilka słów o kompozycji i formie otwartej. • Warsztat 2: „Forma Otwarta” – gra z kompozycją, polegająca na domalowywaniu do pustego płótna pojedynczych gestów malarskich z zachowaniem formy otwartej.
12.11, G 18:00
• Lekcja 3: „Akcja” – o sztuce akcji, performansie, happeningu. Omówienie wybranych osób artystycznych i ich prac z zakresu sztuki performatywnej polskiej oraz zagranicznej. • Warsztat 3: „Pokaż siebie i zaprzecz” – działania dokamerowe, dwuminutowe działania dokamerowe, zwieńczone pokazem i omówieniem efektów pracy grupy.
15.11, G 18:00
• Lekcja 4: „Problem autotematyzmu” – różnica między sztuką biograficzną a autotematyczną. Współprowadzone z Martyną Modzelewską. • Warsztat 4: „Manifest” – wspólne tworzenie manifestu dla sztuki, którą chcemy tworzyć i którą chcemy oglądać.
30.11, G 18:00 – Stacja Orunia GAK
• Wydarzenie towarzyszące: Performance „Rhizomed”. Koncepcja i wykonanie: Mac Lewandowski, czas trwania: 30 minut.
• Lekcja 1: Historia muzyki i jej wpływ na kulturę, czyli w jaki sposób muzyka kształtowała kulturę i społeczeństwo w różnych epokach. • Warsztat 1: Muzyka i tworzenie rytmu – tworzenie rytmów i eksploracja muzyki poprzez ruch i kreatywne techniki.
18.11, G 18:00
• Lekcja 2: Muzyka klasyczna w kontekście filmowym – analiza wykorzystania muzyki klasycznej w filmach i jej rola w tworzeniu atmosfery. • Warsztat 2: Muzyka w życiu codziennym – warsztat skupi się na odkrywaniu, jak muzyka wpływa na nasze codzienne życie, emocje i samopoczucie.
22.11, G 18:00
• Lekcja 3: Muzyka a podróże – w jaki sposób muzyka odzwierciedla różne kultury i regiony geograficzne. Słuchanie i analiza folkloru muzycznego z różnych części świata. • Warsztat 3: Muzyka etniczna i śpiew tradycyjny – warsztat skupia się na śpiewie tradycyjnym z różnych kultur. Zaproszeni goście z Ukrainy, Białorusi, Polski i przedstawiciele Tatarów zaprezentują różnice w technikach śpiewu.
25.11, G 18:00
• Lekcja 4: Budowa aparatu głosowego i różnice między śpiewem estradowym a operowym – wykład poświęcony anatomii aparatu głosowego oraz omówieniu różnic między śpiewem estradowym a operowym (akademickim). • Warsztat 4: Techniki wokalne i rola wyobraźni w śpiewie – warsztat poświęcony omawianiu różnych technik wokalnych.
29.11, G 20:00/ Stacja Orunia GAK
• Wydarzenie towarzyszące: Koncert O’Bows Quartet.
• Lekcja 1: Taniec jako aktywność ogólnorozwojowa – pobudzenie kreatywności ciało-umysłu. • Warsztat 1: Skąd brać inspirację do działania? Cz. 1: Nauka obserwacji. Odczuwanie procesów neurobiologicznych, ćwiczenia relaksujące, oddech jako początek ruchu całego ciała. Ruch autentyczny. Cz. 2: Partner inspiracją do działania. Praca na wyobrażeniach.
• Lekcja 2: Miejsce i doznania zmysłowe jako czynnik kształtujący ruch. • Warsztat 2: Elementy składowe miejsca; otoczenie oraz bodźce zewnętrzne jako czynnik wpływający na ruch i kształt ciała.
• Lekcja 3: Floorwork, czyli praca z podłogą – omówienie jakości ruchowych, czasowania i działania grawitacji. • Warsztat 3: Podstawy floorworku – ćwiczenia zwiększające mobilność, elementy lokomocji, zarządzanie własnym ciężarem.
• Lekcja 4: Contact Improwizacja – historia powstania contact improwizacji; metody pracy; sylwetki: Steve Paxton i William Forsythe. • Warsztat 4: Ćwiczenia partnerowania: oddanie ciężaru, ćwiczenia w dwójkach i trójkach oraz całej grupie na oddanie ciężaru i zaufanie, krótkie sekwencje partnerowań.
29.11, G 18:30 – Stacja Orunia GAK
• Wydarzenie towarzyszące: Solo taneczne „Body report”, choreografia i wykonanie: Natalia Murawska.
Używamy plików cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewnić Ci najbardziej odpowiednie wrażenia, zapamiętując Twoje preferencje i powtarzając wizyty. Klikając „Akceptuj wszystko”, wyrażasz zgodę na użycie WSZYSTKICH plików cookie. Możesz jednak odwiedzić „Ustawienia plików cookie”, aby wyrazić kontrolowaną zgodę.
Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić wrażenia podczas poruszania się po witrynie. Spośród nich pliki cookie, które są sklasyfikowane jako niezbędne, są przechowywane w przeglądarce, ponieważ są niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny. Używamy również plików cookie stron trzecich, które pomagają nam analizować i rozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny. Te pliki cookie będą przechowywane w Twojej przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Masz również możliwość rezygnacji z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na wygodę przeglądania.
Funkcjonalne pliki cookie pomagają w wykonywaniu pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.
Cookie
Duration
Description
wd
1 tydzień
Cookie od Facebooka. Okres ten pokazuje długość, w którym usługa może przechowywać i/lub odczytywać określone dane z Twojego komputera za pomocą pliku cookie, piksela, interfejsu API, śledzenia bez plików cookie lub innych zasobów.
Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o wskaźnikach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.
Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających w witrynach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Cookie
Duration
Description
_fbp
3 miesiące
Cookie od Facebook. Do przechowywania i śledzenia wizyt na stronach internetowych.
Datr
2 lata
Cookie od Facebook, aby zapewnić zapobieganie oszustwom.
Sb
2 lata
Cookie od Facebook. Do przechowywania danych przeglądarki.
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania witryny. Te pliki cookie zapewniają anonimowe działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analityka
11 miesięcy
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę RODO Cookie Consent. Plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie w kategorii „Analityka”.
cookielawinfo-checkbox-funkcjonalny
11 miesięcy
Plik cookie jest ustawiany przez zgodę na pliki cookie RODO, aby rejestrować zgodę użytkownika na pliki cookie w kategorii „Funkcjonalne”.
cookielawinfo-checkbox-inne
11 miesięcy
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę RODO Cookie Consent. Plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie w kategorii „Inne”.
cookielawinfo-checkbox-niezbedny
11 miesięcy
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę RODO Cookie Consent. Pliki cookie służą do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie w kategorii „Niezbędne”.
cookielawinfo-checkbox-wydajnosc
11 miesięcy
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę RODO Cookie Consent. Plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie w kategorii „Wydajność”.
CookieLawInfoConsent
11 miesięcy
CookieLawInfoConsent — rejestruje domyślny stan przycisku odpowiedniej kategorii i stan CCPA. Działa tylko w koordynacji z podstawowym plikiem cookie.
viewed_cookie_policy
11 miesięcy
Plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę RODO Cookie Consent i służy do przechowywania informacji, czy użytkownik wyraził zgodę na korzystanie z plików cookie. Nie przechowuje żadnych danych osobowych.
wfwaf-authcookie
11 godzin
Do czego służy: Ten plik cookie jest używany przez zaporę sieciową Wordfence do sprawdzania możliwości bieżącego użytkownika przed załadowaniem WordPressa. Kto otrzymuje ten plik cookie: Jest ustawiony tylko dla użytkowników, którzy są w stanie zalogować się do WordPress. Jak pomaga ten plik cookie: Ten plik cookie umożliwia zaporze Wordfence wykrywanie zalogowanych użytkowników i zapewnianie im zwiększonego dostępu. Pozwala także Wordfence wykrywać niezalogowanych użytkowników i ograniczać ich dostęp do bezpiecznych obszarów. Plik cookie informuje również zaporę ogniową, jaki poziom dostępu ma odwiedzający, aby pomóc zaporze ogniowej podejmować mądre decyzje o tym, komu zezwolić, a komu zablokować.
wp-settings-1
12 miesięcy
WordPress używa tego pliku cookie, aby dostosować widok interfejsu administratora, a być może także głównego interfejsu witryny.
wp-settings-time-1
12 miesięcy
WordPress używa tego pliku cookie, aby dostosować widok interfejsu administratora, a być może także głównego interfejsu witryny.