Powrót do GAKu Logo GAK
KUP BILET
Logo GAK

placówki

Winda

GAK

Winda

Wrzeszczańska Winda zawiaduje Teatrem Leśnym w Parku Jaśkowej Doliny (Gdańskie Noce Jazsowe, Świętojańskie Bluesowanie, Muzyka Bez Granic) i Ogólnopolskim Festiwalem Sztuk Autorskich i Adaptacji Windowiskiem, które odbywa się w Teatrze Wybrzeże. Organizuje także Wrzeszczańskie Dni Muzyki Organowej.

W samym budynku prowadzi warsztaty teatralne, taneczne, muzyczne i związane ze sztukami plastycznymi, przeznaczone dla różnych grup wiekowych.

listopad 2021

Kalendarz wydarzeń:

wyczyść filtry
zdjęcie przedstawia klawisze organó biało czarne nad nimi górują przyciski z napisami

04 listopad - 07 listopad

VIII Wrzeszczańskie Dni Muzyki Organowej

Kościół Św. Andrzeja Boboli w Gdańsku, ul. Mickiewicza 11 4 - 7 listopada 2021 wstęp wolny

muzyka

VIII Wrzeszczańskie Dni Muzyki Organowej

Logo placówki

data

04.11.21
czwartek

godzina

19:45

wstęp

bezpłatny

adres

Kościół Św. Andrzeja Boboli w Gdańsku, ul. Mickiewicza 11

dla kogo?

Dorośli, Dzieci, Familijne, Młodzież, Seniorzy

Główna grafika wpisu

Kościół Św. Andrzeja Boboli w Gdańsku, ul. Mickiewicza 11
4 – 7 listopada 2021
wstęp wolny

VIII Wrzeszczańskie Dni Muzyki Organowej
Kościół Św. Andrzeja Boboli w Gdańsku, ul. Mickiewicza 11
organy Paula Voelknera z Bydgoszczy

4 listopada 2021 r.
godzina 19.45
Mariusz Wrona – organy

5 listopada 2021 r.
godzina 19.45
Błażej Musiałczyk – organy
Maria Malinowska – sopran

6 listopada 2021 r.
godzina 19.45
Karol Hilla – organy
Carlos Peña – harfa

7 listopada 2021 r.
godzina 19.45
Maciej Zakrzewski – organy
Paweł Nowak – akordeon

wstęp wolny

Współpraca: oo. Jezuici w Gdańsku

  • ___pokaż cały opis

    VIII Wrzeszczańskie Dni Muzyki Organowej
    4-7 listopada 2021
    4 listopada 2021 – Mariusz Wrona – organy
    Fray Antonio Martin y Coll – Batalla del 5. Tono
    Johann Sebastian Bach – Fantazja i fuga a-moll, BWV 561
    Franz Liszt – Ave Maria d’Arcadelt
    Alexandre Guilmant – Symfonia organowa nr 1, op. 42; cz. II – Pastorale
    Marco Enrico Bosii – Scherzo g-moll
    Jules Massenet – Méditaion de Thaïs
    Denis Bédard – Cinq Pièces funèbres

    5 listopada 2021 – Błażej Musiałczyk – organy, Maria Malinowska – sopran
    Johann Sebastian Bach – Piece d’orgue BWV 572
    Johann Sebastian Bach – O Mensch bewein dein Sünde Gross BWV 622
    Caccini- Ave Maria (sopran i organy)
    Michał Lorenc – Ave Maria (sopran i organy)
    Johann Christian Heinrich. Rinck – Floeten Concert cz.I Allegro Maestoso
    Anna Rocławska-Musiałczyk – Psalm 102 Mòdlëtwa ùcemiãżonégò
    Theodore Salome – Cantilene
    Gabriel Faure – Pie Jesu ( sopran+organy)
    Marian Sawa – Magnificat na sopran i organy

    6 listopada 2021 – Karol Hilla – organy, Carlos Penya Monoya – harfa
    Georgii Mushel – Toccata
    Georg Friedriech Haendel – Koncert B -dur, op. 4, no 6
    Robert Schumann – Skizzen fur Pedalflugel, op. 58 – Allegretto
    Dieudonné-Félix Godefroid – Etiuda koncertowa
    Johann Peter Emilius Hartmann – Fantasia f-moll, op. 20
    Maurice Ravel – Introducja i Allegro M. 46
    Johann Peter Emilius Hartmann – Fantasia A -dur, op. 20
    Marcel Grandjany – Aria w stylu klasycznym, op. 19
    7 listopada 2021 – Maciej Zakrzewski – organy, Paweł Nowak – akordeon
    Cesar Franck – Preludium, fuga i wariacja h-moll op. 19 na akordeon i organy (arr. M. Zakrzewski)
    Maciej Zakrzewski – „Silent Easter” na akordeon i organy (2020)
    Maciej Zakrzewski – „Die ganzen Welt” na akordeon i organy (2017/2020)
    Maciej Zakrzewski – „Speeches” na akordeon i organy (2020)
    Paweł A. Nowak – Suita z filmu „Opowieści Babci Iwonki”: „Iwonka’s groove”, „Iwonka’s dance in a dream”, „Siódemka Babci Iwonki”, „Babcia Iwonka’s Samba”

    Mariusz Wrona
    Jest absolwentem Instytutu Muzykologii UW (2001), gdzie pracował w latach 2006–2010 oraz Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie (klasa organów Andrzeja Chorosińskiego). W 2007 roku uzyskał stopień doktora nauk humanistycznych w zakresie nauk o sztuce (UW). Jest również absolwentem podyplomowego studium w zakresie prawa własności intelektualnej (UW, 2010).
    W latach 2007–2016 był kierownikiem Biblioteki-Fonoteki Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina w Warszawie. Jest współautorem scenariusza ekspozycji Muzeum Fryderyka Chopina oraz portalu kalejdoskop-chopin.pl, a także autorem książki Fryderyk Chopin. Poeta fortepianu (Świat Książki, Warszawa 2010). Współpracował z Archiwum Polskiego Radia w Warszawie oraz Uniwersytetem w Lipsku (projekt Musica migrans). Jest twórcą wystawy Międzynarodowe Konkursy Pianistyczne im. Fryderyka Chopina w Warszawie – Akcenty (Filharmonia Narodowa, 2010) oraz licznych programów edukacyjnych: Warszawskie spacery Fryderyka Chopina (2009–2010), Od Poloneza B-dur (2010), Chopin-Paderewski. Muzyka polska od niewoli do niepodległości (2011), czy Organy – dzieło sztuki czy techniki. Podróż do wnętrza instrumentu (2011).
    Od 2013 roku jest członkiem zarządu Sekcji Fonotek Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich oraz współautorem projektu archiwizowania zagrożonych kolekcji audiowizualnych. Od 2016 roku kieruje Biblioteką Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, gdzie zrealizował autorski projekt Laboratorium dźwięku (2017); był również kuratorem wystawy Kadry zapisane w pamięci. Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku w obiektywie Witolda Węgrzyna (2018). Od marca 2018 roku jest redaktorem prowadzącym wydawnictwo uczelni.

    Błażej Musiałczyk
    Pochodzi z Sieradza. Naukę gry na organach rozpoczął w Salezjańskim Liceum Muzycznym w Lutomiersku pod Łodzią. W latach 2002-2004 studiował w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy w klasie organów prof. Piotra Grajtera i dr Radosława Marca. Naukę kontynuował w Akademii Muzycznej w Gdańsku pod kierunkiem prof. Romana Peruckiego. W roku 2010 ukończył Podyplomowe Studium Chórmistrzowskie w Bydgoszczy.
    Umiejętności gry doskonalił na wielu kursach mistrzowskich, prowadzonych przez wybitnych pedagogów takich jak Olivier Latry, Peter van Dijk, Bruno Oberhammer, Wolfgang Deutsch, José Enrique Ayarra Jarne, Jaroslav Tuma, Julian Gembalski oraz Pierre Pincemaille i Wolfgang Seifen (improwizacja organowa). Błażej Musiałczyk jest organistą Archikatedry w Gdańsku – Oliwie, gdzie pełni również funkcję prezentatora organów.
    Prowadzi Chór Seminarium Duchownego w Gdańsku. Prowadzi klasę organów w Szkole Muzycznej II St. im. Fryderyka Chopina w Gdańsku. W 2003 roku został laureatem III nagrody na Międzynarodowym Konkursie Muzyki Organowej w Rumi. Płyta, którą nagrał wraz z innymi trójmiejskimi organistami została nominowana do nagrody FRYDERYKA, a w ostatnim czasie otrzymała statut złotej płyty. Błażej Musiałczyk koncertuje jako solista i kameralista na wielu festiwalach muzyki organowej i kameralnej.

    Maria Malinowska
    Po ukończeniu szkoły muzycznej I stopnia w klasie fortepianu w Iławie, kontynuowała edukację w średniej szkole muzycznej w Olsztynie jako uczennica klasy śpiewu. Następnie podjęła studia na wydziale wokalno-aktorskim gdańskiej Akademii Muzycznej (kierunek: śpiew solowy). Studia magisterskie w 2016 roku ukończyła z wyróżnieniem.

    W swoim repertuarze posiada zarówno pieśni, jak i arie koncertowe z XIX i XX wieku. Bliski jest jej repertuar związany z wykonawstwem artystycznej pieśni polskiej, niemieckiej oraz kaszubskiej. W swoim dorobku artystycznym jako solistka brała udział w licznych koncertach, oratoriach, audycjach dla dzieci oraz operach. Debiutowała w partii Zofii w Halce S. Moniuszki. Następnie w produkcjach uczelnianych jako Pamina w Czarodziejskim flecie oraz Arminda w La finta giardiniera W.A Mozarta. W 2016 wystąpiła wraz z Filharmonią Bałtycką w koncercie „Pomorskie talenty” jako najlepsza studentka roku akademickiego 2015/2106.

    Laureatka konkursów wokalnych im. Marii Stankowej w Olsztynie 2008 (3. miejsce), 2010 (1. miejsce). Uczestniczyła w kursach Izabeli Kłosińskiej, Urszuli Kryger, Heleny Łazarskiej oraz Ewy Iżykowskiej-Lipińskiej. Obecnie współpracuje między innymi z gdańską Cappellą Gedanensis, Operą Bałtycką i innymi ośrodkami muzycznymi w Polsce. Od czerwca 2017 członkini zespołu trzech sopranów Bellcanti – Opera girls.

    Karol Hilla
    Jest absolwentem gdańskiej Akademii Muzycznej w klasie organów prof. Romana Peruckiego. W latach 2002-2004 kształcił się w Hochschule fur Musik und Theater w Hamburgu, pod kierunkiem prof. Wolfganga Zerera.
    Uczestniczył w wielu kursach mistrzowskich interpretacji muzyki organowej, prowadzonych przez takich pedagogów jak Harald Vogel, Susanne Landale, Jon Laukvik, Marek Toporowski i inni.
    Koncertował w wielu miastach Polski i zagranicy (Niemcy, Rosja, Francja). Współpracował jako solista i muzyk orkiestry z polską Filharmonią Bałtycką, Orkiestrą Symfoniczna Akademii Muzycznej w Gdańsku (wykonywał m.in. partię organów,.”Requiem” G. Faure pod dyr. J. Maksymiuka). Występował również z zespołem „Camerata Nova” ze Szczecina oraz „Cappellą Gedanensis”.
    Jest laureatem II nagrody w Ogólnopolskim Konkursie Organowym w Rumi, W roku 2002 zakwalifikował się do udziału w Międzynarodowym Konkursie Organowym „Grand Prix de Chartres”. Przez kilka lat był prezentatorem organów Archikatedry Oliwskiej.
    Dopełnienie jego działalności artystycznej stanowi działalność pedagogiczna (Szkoła Muzyczna I i II st. w Gdyni, Akademia Muzyczna w Łodzi, kursy mistrzowskie interpretacji muzyki organowej).

    Carlos Peña Montoya
    naukę gry na fortepianie rozpoczął w wieku lat 9, a gry na harfie w wieku lat 11 pod kierunkiem pierwszej harfistki Narodowej Orkiestry Symfonicznej w Kostaryce, prof. Ruth Garita, a następnie pierwszej harfistki Orkiestry Symfonicznej Baltimore, prof. Eileen Mason. Przez kilka lat studiował grę na fortepianie na Uniwersytecie Kostaryki w San Jose oraz dwa lata edukację muzyczną na Uniwersytecie Narodowym w Heredii. W tym czasie zajmował stanowisko pierwszego harfisty w Zespole Symfonicznym Narodowego Instytutu Muzycznego w Kostaryce oraz w Młodzieżowej Orkiestrze Narodowej Kostaryki.

    Od ośmiu lat stale mieszka w Europie, a od 2007 w Monachium, gdzie zaczął pobierać lekcje gry na harfie u prof. Helgi Storck. W latach 2007-2011 na Uniwersytecie Mozarteum w Salzburgu (Austria) ukończył z wyróżnieniem studia I stopnia w klasie prof. Helgi Storck.
    W tym czasie wystąpił z kilkoma recitalami np. w „Gläseneer Saal in the Musik Verein” w Wiedniu (2007), w Gasteig Small Concert Hall w Monachium (2009) oraz współpracował z orkiestrami i zespołami symfonicznymi w Niemczech, Austrii, Polsce i Tajlandii, z którymi brał udział w licznych tournée.

    Przez dwa lata był stypendystą niemieckiej fundacji „Vössing-Stiftung, a w 2010 r. za wybitną grę wygrał stypendium „Hübel-Stipendium” ufundowane przez Uniwersytet Mozarteum w Salzburgu. Został wybrany na członka fundacji „Yehudi Menuhin Live Music Now” organizującej koncerty charytatywne. Ma też doświadczenie w nauczaniu – uczył gry na harfie na letnich kursach dla kandydatów na studia na Uniwersytecie Mozarteum (2009) oraz uczniów w różnym wieku w Musikschule Teisendorf w Niemczech (2009/2010).

    Od roku 2012 jest I harfistą Orkiestry Symfonicznej Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. F. Chopina w Gdańsku. W 2014 ukończył z wyróżnieniem studia magisterskie w klasie prof. Helgi Storck w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach i rozpoczął swoją aktywność jako pedagog, ucząc gry na harfie w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Gdańsku oraz w Szkole Muzycznej im. Zygmunta Noskowskiego w Gdyni.

    Maciej Zakrzewski
    Organista, kompozytor, improwizator. Doktor sztuk muzycznych w dyscyplinie instrumentalistyka. Naukę gry na organach rozpoczął w klasie mgra Łukasza Matei w ZPSM im. M. Karłowicza w Krakowie. Tytuł magistra sztuki uzyskał z wyróżnieniem w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie organów prof. Romana Peruckiego i dr Hanny Dys.

    Brał udział w wielu konkursach organowych i kompozytorskich. Jest laureatem m.in. I miejsca na VII Międzynarodowym Konkursie Muzyki Organowej im. J.P. Sweelincka oraz IV miejsca na konkursie „Premio Elvira di Renna” w Pontecagnano – Faiano. Brał udział w kursach mistrzowskich interpretacji muzyki organowej prowadzonych m.in. przez M. Hoselbecka, P. van Dijka, O. Latry, H. Deustcha, W. Zerera, L. Ghielmiego oraz improwizacji pod kierunkiem P. Pincemailla, T.A. Nowaka, T. Escaicha. Współpracuje m.in. z Polską Filharmonią Bałtycką w Gdańsku, Orkiestrą Polskiej Filharmonii Kameralnej, Operą Bałtycką w Gdańsku, Orkiestrą Kameralną Progress, Chórem Akademii Morskiej w Gdyni, Chórem Cantus oraz Chórem Kameralnym Discantus. W swym dorobku posiada wiele nagrań płytowych. Solowe albumy „Liszt&Widor organ works” /Soliton 2014/, „Naji Hakim – organ works” /Ars Sonora 2018/ oraz „Time to Time” /Ars Sonora 2019/ spotkały się z uznaniem i pochlebnymi recenzjami w polskiej prasie muzycznej. Maciej Zakrzewski brał rownież udział w nagraniach m.in. Sonat kościelnych Wolfganga Amadeusza Mozarta prowadzonych przez Maxima Vengerova, Symfonii organowych Feliksa Nowowiejskiego, Wariacji chorałowych Daniela Magnusa Gronaua czy utworów współczesnych kompozytorów: Michała Sławeckiego, Anny Rocławskiej-Musiałczyk, Adama Diesnera. W dorobku kompozytorskim Macieja Zakrzewskiego główne miejsce zajmują utwory organowe oraz dzieła na orkiestrę kameralną.

    Od października 2011 r. związany z macierzystą uczelnią, gdzie prowadzi zajęcia na Wydziale Instrumentalnym. Jest wiceprezesem Pomorskiego Stowarzyszenia Musica Giovane, z którym organizuje m.in. Tczewskie Wieczory Organowe oraz Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej „graMY dla WAS”. W latach 2012-2015 organista mszy świętych radiowych transmitowanych na żywo z Bazyliki św. Brygidy w Gdańsku. Członek zespołu kameralnego „Mystic Ensamble”.

    Nominowany do wielu nagród m.in. „Gryfa Pomorskiego” w kategorii „Pomorska Nadzieja Artystyczna”, Nagrody Miasta Gdańska dla Młodych Twórców w Dziedzinie Kultury oraz „Splendor Gedanensis”. Od 2016 roku na swojej stronie internetowej prowadzi blog o tematyce muzycznej. Koncertuje jako solista i kameralista w kraju i za granicą (Irlandia, Niemcy, Austria, Litwa, Łotwa, Szwecja).
    Paweł Nowak
    Absolwent Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku (klasa akordeonu prof. K. Olczaka i prof. E. Rosińskiej). Koncertuje w kraju i Europie. Współzałożyciel Almost Jazz Group i Alberti & Nowak Quartet. Występuje solo, z orkiestrami oraz zespołami takimi jak: Almost Jazz Group, Milonga Baltica, Klezmoret Trio, Orkiestrą Kameralną Progress oraz w projekcie pt. „Piaf Po Polsku” i kabarecie pt. „W czasie deszczu dzieci się nudzą – Dorota Lulka i Młodsi Panowie” z repertuarem Kabaretu Starszych Panów. Na swoim koncie ma kilkanaście płyt. Specjalizuje się w tangu, jazzie i – charakterystycznym dla akordeonu – francuskim stylu musette.
    Paweł Nowak prowadzi ożywioną działalność koncertową w kraju oraz zagranicą: Litwa, Estonia, Rosja, Grecja, Dania, Szwecja, Niemcy, Wielka Brytania i Francja. Zajmuje się także popularyzacją akordeonu. Jest autorem audycji „Jazz na akordeon”, jedynej tego typu w Polsce, która emitowana była regularnie przez 4 lata od marca 2009 roku w Radiu Gdańsk.
    Jest pomysłodawcą i dyrektorem artystycznym odbywającego się od 2003 roku Międzynarodowego Festiwalu Akordeonowego w Sulęczynie, jak również pomysłodawcą i współtwórcą jedynego w Polsce Muzeum Akordeonu w Kościerzynie. Właściciel prywatnej kolekcji akordeonów, posiada ponad 330 eksponatów z całego świata, niektóre z nich są jedynymi egzemplarzami na świecie, najstarsze pochodzą z lat 20. XIX wieku. Od kilkunastu lat prowadzi ogólnopolskie wydarzenie związane z biciem rekordu Polski w jednoczesnej grze na akordeonach, które odbywa się co roku w marcu podczas Dnia Jedności Kaszubów].
    Laureat 16 krajowych i międzynarodowych konkursów oraz festiwali akordeonowych. W plebiscycie Dziennika Bałtyckiego został uznany za „Osobowość Roku Powiatu Kartuskiego 2012”. Otrzymał wyróżnienie Starosty Kartuskiego „Perła Kaszub” oraz zaszczytny tytuł Skry Ormuzdowej przyznany przez miesięcznik Pomerania i Zrzeszenie Kaszubsko-Pomorskie. W listopadzie 2016 został odznaczony medalem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Zasłużony dla Kultury Polskiej”.

zdjęcie przedstawia narzędzia rozłożone na białej kartce papieru. od lewej leżą nożyczki, granatowy sznurek zawinięty na patyku, dłuto, kombinerki, obcinaczki, drut zawinięty na patyku

05 listopad - 10 grudzień

Windą bliżej do rękodzieła – część 2

5, 8, 15, 19, 22, 26, 29 listopada 6, 10, 12 grudnia godzina: 17:00-19:00 wstęp 10 zł

warsztat

Windą bliżej do rękodzieła – część 2

Logo placówki

data

05.11.21
piątek

godzina

17:00

wstęp

10zł

adres

Gdańsk Wrzeszcz ul. Racławicka 17 (wejście od Klonowicza)

dla kogo?

Dorośli, Dzieci, Familijne, Młodzież, Seniorzy

Główna grafika wpisu

5, 8, 15, 19, 22, 26, 29 listopada
6, 10, 12 grudnia
godzina: 17:00-19:00
wstęp 10 zł

Zapraszamy na warsztaty kreatywne w Windzie GAK, podczas których realizowane będą następujące tematy:

gwiazdy z makramy, anioł z makramy, skrzat świąteczny, bombki ze sznurka, anioł na stożku, ozdoby z szyszek, ozdoby z piór itp.

Czas trwania jednego warsztatu: 2 h. Wejście jednorazowe: 10 zł / osoba.

Zajęcia odbywają się w sali białej na parterze. Możliwość płatności kartą i gotówką przed zajęciami.

Regulamin zajęć

07 listopad

Spotkanie z pieśnią zaduszną

7 listopada 2021 G 19:00 Kościół św. Piotra i Pawła ul. Sobótki 20, Gdańsk Wrzeszcz Wstęp wol...

muzyka

Spotkanie z pieśnią zaduszną

Logo placówki

data

07.11.21
niedziela

godzina

19:00

wstęp

bezpłatny

adres

Gdańsk Wrzeszcz ul Sobótki 20

dla kogo?

Dorośli, Młodzież, Seniorzy

Główna grafika wpisu

7 listopada 2021
G 19:00
Kościół św. Piotra i Pawła
ul. Sobótki 20, Gdańsk Wrzeszcz
Wstęp wolny

Koncert tradycyjnych pieśni zaduszkowych połączony ze spotkaniem śpiewaczym. Koncert przybliża tradycyjne pieśni o śmierci w autorskich opracowaniach wykonawczyń.
W czasach gdzie śmierć spychana jest na margines życia ma zachęcić do refleksji nad skończonością naszego życia. Wykonawczynie są wybitnymi znawczyniami tradycji.

Joanna Gostkowska prowadziła badania etnograficzne, ze szczególnym uwzględnieniem kaszubskiej muzyki tradycyjnej. Jest absolwentką Etnologii na Uniwersytecie Gdańskim, laureatką wielu nagród na konkursach śpiewaczych.
Od 2016 roku jest śpiewaczką Akademii Głosów Tradycji. Olga Krasoń pieśni uczyła się bezpośrednio od śpiewaków ludowych podczas wędrówek po polskich wsiach. Współpracuje z wieloma środowiskami, których działania koncentrują się wokół muzyki tradycyjnej i kultury ludowej.
Liderka zespołu i śpiewaczka Akademii Głosów Tradycji. Wraz z zespołem laureatka wielu nagród. Współpracowała również z GAK podczas MDK w Gdańsku Chełmie.

12 listopad - 13 listopad

Windowisko 2021

Zapraszamy na XXI Ogólnopolski Festiwal Sztuk Autorskich i Adaptacji Windowisko 12-13 listop...

teatr

Windowisko 2021

Logo placówki

data

12.11.21
piątek

godzina

18:00

wstęp

15zł

adres

Teatr Miniatura, al. Grunwaldzka 16

dla kogo?

Dorośli, Seniorzy

Główna grafika wpisu

Zapraszamy na XXI
Ogólnopolski Festiwal Sztuk Autorskich i Adaptacji
Windowisko

12-13 listopada 2021

Teatr Miniatura

W dniach 12-13 listopada 2021 w Gdańskim Teatrze Miniatura ponownie zagości Windowisko: Ogólnopolski Festiwal Sztuk Autorskich i Adaptacji. W tegorocznej, 22. już edycji Festiwalu zmierzy się sześć grup teatralnych, a oprócz nich widzowie będą mieli okazję podziwiać także spektakl gościnny „WoMAN” Teatru Fluid. Na deskach Sceny Kameralnej i Sali Prób w Teatrze Miniatura będzie można obserwować spotkanie teatrów realizujących spektakle w oparciu o własne, nowatorskie teksty oraz zespołów adaptujących teksty niesceniczne (proza, publicystyka, poezja). W Jury festiwalu zasiądą Piotr Biedroń (aktor), Monika Brand (krytyk teatralny) oraz Mariusz Babicki (reżyser, dramaturg).  Zwycięzcy ogłoszeni zostaną na koniec drugiego dnia Festiwalu.

Windowisko to niezwykle oryginalne i jedyne w Polsce wydarzenie nastawione przede wszystkim na prezentację i promocję teatru autorskiego posługującego się tekstem.

 

Program wydarzenia:

Piątek 12.11.2021

18:00 – „Masara”  Akademia Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, Teatr Collegium Nobilium

19:00 – „Instytut Pana B.” Biuro Rzeczy Osobistych

20:00 – „AUTOBUS”  Musicalerzy

 

Sobota 13.11.2021

17:00 –  „Pani Sand” GRUPA T_ART

18:00 – „More (a)more baby” Grupa Social Maszyna

19:00 – „Homo Sovieticus” Teatr Wojtka Kowalskiego z Częstochowy

20:00 – SPEKTAKL GOŚCINNY – „WoMAN”  Teatr Fluid

 

Bilety do nabycia w kasie Festiwalu na 2 godziny przed rozpoczęciem spektakli

Bilet na pojedyncze przedstawienie 15 zł

Karnet jednodniowy – 30 zł

grafika przedstawia brązowy tekst na kremowym tle „KONCERT 100 lat Dwudziestolecia Międzywojennego 27 listopada 2021 g 17:00” w koło grafiki zastosowany prosty, liniowy ozdobnik, po prawej stronie na górnej krawędzi linia jest przerwana pomiędzy ozdobne kółka z brązową obwolutą przeplatane pełnymi brązowymi kółkami. u dołu na tej samej szerokości 5 kresek pochylonych w prawo. Pomiędzy na białym tle z brązową ramką pierścionek którego ozdobnikiem jest kobieta ubrana w suknię z lat dwudziestych, koloru szarego, kobieta ma włosy koloru blond z szarą przepaską na czole.

27 listopad

100 lat Dwudziestolecia Międzywojennego – koncert

27 listopada 2021 Godzina: 17:00 wstęp wolny

muzyka

100 lat Dwudziestolecia Międzywojennego – koncert

Logo placówki

data

27.11.21
sobota

godzina

17:00

wstęp

bezpłatny

adres

Gdańsk Wrzeszcz ul. Racławicka 17 (wejście od Klonowicza)

dla kogo?

Dorośli, Familijne, Młodzież, Seniorzy

Główna grafika wpisu

27 listopada 2021
Godzina: 17:00
wstęp wolny

Koncert „100 lat Dwudziestolecia Międzywojennego”
27.11.2021r., godz. 17.00

Koncert utworów z dwudziestolecia międzywojennego w autorskich aranżacjach Anny Gospodarek, który wykona zespół w składzie: Anna Gospodarek – skrzypce, Radosław Blonka – wokal, Patryk Matusiak – fortepian w ramach projektu „Kultura w Koronie II”, realizowanego w Winda GAK.

Ilość miejsc ograniczona, o uczestnictwie zadecyduje kolejność pojawienia się na wydarzeniu.
Wstęp bezpłatny.

na czerwono bordowym tle, na którym znajduje się mnóstwo białych gwiazdek, na środku dużymi literami napis PREZENT, poniżej po jego prawej dopisek -ownia. u góry pozawieszane na sznurkach przedmioty, od lewej prezent ,pudełko na zielono w kropki, czerwono-bordowo pocerowana skarpeta świąteczna, na śnieżynka na białym tle, gwiazdka na białym tle, prezent, pudełko niebieskie w kropki, czerwono-bordowo pocerowana skarpeta świąteczna, na śnieżynka na białym tle, gwiazdka na białym tle, prezent, pudełko niebieskie w kropki.

29 listopad - 17 grudzień

Prezentownia- prezenty, upominki, dekoracje świąteczne

Bazarek świąteczny w Windzie GAK

aktualność

Prezentownia- prezenty, upominki, dekoracje świąteczne

Logo placówki

data

29.11.21
poniedziałek

godzina

09:00-18:00

wstęp

bezpłatny

adres

Gdańsk Wrzeszcz ul. Racławicka 17 (wejście od Klonowicza)

dla kogo?

Dorośli, Dzieci, Familijne, Młodzież, Seniorzy

Główna grafika wpisu

Bazarek świąteczny w Windzie GAK

Winda GAK zaprasza na świąteczny bazarek upominków i dekoracji świątecznych wykonanych przez naszych pracowników i instruktorów podczas warsztatów, które odbywają się w naszej placówce.

Na tradycyjnym bazarku znajdziecie między innymi wyroby z ceramiki, mini choinki świąteczne, bombki, ozdoby ceramiczne, kartki pocztowe makramy i inne. Rękodzieło 100%

Zapraszamy od poniedziałku do piątku w godzinach funkcjonowania Windy.

Logo Winda

Aktualności

_29 sierpnia 2022

Windowisko 2022 – zapisy

Trwają zapisy na XXIII Festiwal Ogólnopolski Festiwal Sztuk Autorskich i Adaptacji 2022 Czytaj w...

Windowisko 2022 – zapisy

Trwają zapisy na XXIII Festiwal Ogólnopolski Festiwal Sztuk Autorskich i Adaptacji 2022
Czytaj więcej

na czarnym tle pionowe pasy, pierwszy pomarańczowy z czarnym napisem jazz, kolejny fioletowy, tekst pop, zielony tekst classic, błękitny tekst rock, żółty tekst alternative, po prawej białe litery Muzyczne Lato 2022 pod kreślone kreską poniżej Teatr Leśny

_1 czerwca 2022

Muzyczne Lato w Teatrze Leśnym

Repertuar: 04.08 Nowe Idzie od Morza: Bastarda & Sutari 05.08 Rock w Teatrze: Jary Oddz...

Muzyczne Lato w Teatrze Leśnym

na czarnym tle pionowe pasy, pierwszy pomarańczowy z czarnym napisem jazz, kolejny fioletowy, tekst pop, zielony tekst classic, błękitny tekst rock, żółty tekst alternative, po prawej białe litery Muzyczne Lato 2022 pod kreślone kreską poniżej Teatr Leśny

Repertuar:

04.08 Nowe Idzie od Morza: Bastarda & Sutari

05.08 Rock w Teatrze: Jary Oddział Zamknięty • Marta Kruk

06.08 Festiwal Ireny Jarockiej: Konkurs Wokalny • Wanda i Banda

11.08 Nowe Idzie od Morza: Resina

12.08 Młodzi Alternatywni: Sviniarsky Orchestra • Babyhats • Chrust

13.08 Piknic Rockowy: Dj Fifi • Dj Jaca • Marta Kruk

18.08 Nowe Idzie od Morza: Mitch & Mitch

19.08 Gdańskie Noce Jazsowe: Main Stream Krzysztof Ścierański • Michał Bąk Quartetto • Wojtek Staroniewicz Quintet Feat. Erik Johannessen

20.08 Gdańskie Noce Jazsowe: Tribute To Duduś Feldman/Piotrowska • Take It Easy

Bilety do nabycia w przedsprzedaży w systemie bilety24.pl

Bilety na cykl Nowe Idzie od Morza na stronie Fundacji Palma

artykuł z 01.06.2022

To będzie hit tego lata! Miasto Gdańsk i Gdański Archipelag Kultury Winda zapraszają na jedyny taki koncert w Teatrze Leśnym –Wielkie Piękno, czyli ojciec i syn Góreccy, Orkiestra Kameralna Progress pod dyrekcją Szymona Morusa i gwiazda wieczoru – kompozytor, pianista jazzowy i twórca muzyki filmowej – Leszek Możdżer.

W niedzielę 19 czerwca o godzinie 18:00 na koncercie „Wielkie piękno” usłyszymy:

M. Górecki: „Trzy utwory w dawnym stylu”,

P. Górecki: “Uwertura”,

“Divertimento”,

„Pożegnanie”,

Na zakończenie koncertu: H. M. Górecki: „Koncert na klawesyn/fortepian i orkiestrę smyczkową”

Jest to prawdopodobnie jedna z pierwszych tego typu konfiguracji repertuarowych. Utwory ojca i syna na jednym koncercie są wykonywane niezwykle rzadko.

Henryk Mikołaj Górecki – kompozytor i pedagog, autor kultowej „Symfonii pieśni żałosnych”. Urodzony 6 grudnia 1933 roku w Czernicy k. Rybnika, zmarł 12 listopada 2010 roku w Katowicach.

Mikołaj Górecki, urodzony 1 lutego 1971 w Katowicach. Jego utwory są grywane na światowych estradach koncertowych, m. in.: w De Ijsbreker Centre w Amsterdamie, w Lincoln Center – A. Fisher Hall w Nowym Jorku, Montrealu, Quebec City, Victorii, Edmonton, Waszyngtonie oraz w ramach takich festiwali jak Światowe Dni Muzyki ISCM w Słowenii, Festiwal Prawykonań w Katowicach, festiwal Musica Polonica Nova we Wrocławiu. Wykonawcami jego utworów są m.in.: Kaja Danczowska, Jadwiga Kotnowska, Agnieszka Duczmal, Gabriel Chmura, Ewa Pobłocka, Jerzy Maksymiuk, Tomasz Strahl, Marek Moś, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach, Orkiestra Kameralna Amadeus, Brooklyn Philharmonic Orchestra w Nowym Jorku, Orkiestra Kameralna Miasta Tychy AUKSO i Sinfonia Varsovia.

(źródło: Culture.pl)

To pierwszy od lat koncert muzyki poważnej w Teatrze Leśnym przy Jaśkowej Dolinie, którym od samego początku jego „drugiego” życia zawiaduje Winda GAK, jedna z placówek Gdańskiego Archipelagu Kultury. Cykl Wielkie Piękno będzie kontynuowany w kolejnych latach, w 2023 roku planowany jest koncert największych hitów operowych.

Ostatnie lata to próby wprowadzenia do repertuaru Teatru Leśnego nowych trendów. Najbliższy sezon zapowiada się niezwykle ciekawie, wśród wykonawców oprócz Możdżera pojawią się między innymi Ralph Kaminski i Weronika Korthals (17.06), Nocna Zmiana Bluesa (18.06), Jary Oddział Zamknięty (05.08, ale też Mitch & Mitch z muzyką Ennio Morricone (18.08), Krzysztof Ścierański i Emil Miszk (19.08) i Wanda Kwietniewska z zespołem Wanda i Banda (06.08).

„Szczególnie cieszę się z tego, że udało się spełnić nasze wielkie marzenie o zagraniu Góreckiego w Teatrze Leśnym, ale wierzymy też, że koncert „Jary Oddział Zamknięty – akustycznie” będzie początkiem nowego cyklu. W tym roku rozpoczęliśmy współpracę z działającą we Wrzeszczu Fundacją Palma. Jej szefowie postanowili przenieść cykl „Nowe idzie od morza” do Teatru Leśnego, dzięki temu pojawi się między innymi Mitch & Mitch i Resina. Jazz zawsze był tutaj numerem 1, nadal nim pozostanie, ale dajemy też szansę innym gatunkom muzyki” – mówi Beata Dunajewska – Kierownik Windy GAK.

W zeszłym roku zmarł Jerzy „Duduś” Matuszkiewicz, ojciec polskiego jazzu, kompozytor muzyki filmowej, autor takich hitów jak „Jeszcze w zielone gramy”, „Nie bądź taki szybki Bill”. Jemu poświęcony będzie jeden dzień Gdańskich Nocy Jazsowych (19.08), jak zwykle w gwiazdorskiej obsadzie. Wystąpią między innymi: Dominik Bukowski, Przemek Dyakowski, Dorota Piotrowska i Oskar Feldman (Nowy Jork, saksofonista).

W sierpniu w programie Teatru Leśnego znajdą się również takie imprezy jak Młodzi Alternatywni, Festiwal Ireny Jarockiej czy Piknic Rockowy. Pełen repertuar poniżej.

Zapraszamy.

17.06 Gdańskie Noce Jazsowe: Benefis Anny Domżalskiej
(Joanna Knitter, Ralph Kaminski, Weronika Korthals i inni)

18.06 Benefis, Benefis: Nocna Zmiana Bluesa • Tomek „Lipi” Lipski

19.06 Wielkie Piękno: Orkiestra Kameralna Progress & Leszek Możdżer

Regulamin Teatru Leśnego 2022

na kartkach papieru rozsypane flamastry, nożyczki i kredki tworzące białą przestrzeń w środku przykryte półprzezroczystym różowym tłem

_21 lutego 2022

Zajęcia stałe w Windzie GAK

Szanowni Państwo, Miło nam poinformować, że zajęcia stałe prowadzone w Windzie GAK zostają prz...

Zajęcia stałe w Windzie GAK

na kartkach papieru rozsypane flamastry, nożyczki i kredki tworzące białą przestrzeń w środku przykryte półprzezroczystym różowym tłem

Szanowni Państwo,

Miło nam poinformować, że zajęcia stałe prowadzone w Windzie GAK zostają przywrócone z dniem 1 marca 2022.

Serdecznie zapraszamy uczestników na zajęcia i chętnych do zapisów.

Więcej informacji o zajęciach, karty zgłoszeń i regulaminy w zakładce zajęcia

oraz pod nr telefonu 58 344 77 93  mailowo winda@gak.gda.pl