Logo GAK

placówki

Powrót do GAKu Logo GAK

Zespół festiwalu FETA 2025 GAK

Zespół festiwalu FETA 2025

Artyści wspinają się po dużej konstrukcji z lin na tle nocnego nieba. Jedna z postaci znajduje się na szczycie, wykonując dynamiczny gest, co dodaje scenie dramatyzmu i energii.

Z przyjemnością przedstawiamy zespół, który poprowadzi Międzynarodowy Festiwal Teatrów Plenerowych i Ulicznych FETA 2025! Kuratorką tegorocznej edycji została Monika Kozłowska, wyłoniona w konkursie za swoją wyjątkową wizję i pasję do teatru ulicznego. U jej boku jako producentka kreatywna festiwalu stanie Sara Warzyńska, od lat związana z Gdańskim Archipelagiem Kultury i festiwalem FETA.

 

kobieta w kręconych włosach - Monika Kozłowska kuratorka Fety 2025


Monika Kozłowska – kuratorka FETA 2025  –
absolwentka wiedzy o teatrze na Uniwersytecie Jagiellońskim, studiowała także kierunek Arts du Spectacle na Uniwersytecie im. Paula Valery w Montpellier. W latach 2009 – 2019 współpracowała z Teatrem im. Stefana Jaracza w Olsztynie jako impresario, a następnie koordynatorka Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego DEMOLUDY. Była także dyrektorką artystyczną dwóch edycji tego festiwalu. Przez ponad 10 lat pracowała w krakowskim Teatrze KTO, gdzie odpowiadała za koordynację polskich i zagranicznych wyjazdów teatru oraz organizowanych przez KTO przedstawień i imprez cyklicznych. Była także asystentką reżysera Jerzego Zonia przy spektaklach „Chór sierot” i „Peregrinus”. W latach 2016-2022 koordynowała Międzynarodowy Festiwal Teatrów Ulicznych ULICA w Krakowie, organizowany przez Teatr KTO. W roku 2019 wspólnie z Justyną Wójcik, założyła teatr uliczny – Teatr Migro, gdzie do tej pory wyreżyserowała trzy spektakle – „DROM- ścieżkami Romów”, „Echa” oraz „Tajniki”. Dwa ostatnie tytuły można było zobaczyć w ramach Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Plenerowych i Ulicznych FETA.

 

Wizja kuratorska Moniki Kozłowskiej

 

„Międzynarodowy Festiwal Teatrów Plenerowych i Ulicznych FETA to wydarzenie o długiej i bogatej historii, które mam przyjemność współtworzyć. Uważam, że to jeden z najważniejszych i najbardziej rozpoznawalnych polskich festiwali teatrów ulicznych. Jego wyjątkowość polega na różnorodności form artystycznych oraz na nietypowym miejscu, jakim jest duży park, gdzie odbywa się większość pokazów.  Planując kolejną edycję festiwalu, chcę zadbać o to, aby zachować tę różnorodność oraz podkreślić wyjątkowy charakter parku jako przestrzeni spektakli. Jednocześnie chciałabym wzbogacić program o nowe elementy, które z czasem mogą stać się integralną częścią FETY.  Moją ambicją jest dotarcie do każdego widza, dlatego w programie na 2025 rok znajdą się spektakle dla różnych grup odbiorców: dla dzieci, rodzin, miłośników teatru rozrywkowego i tych zainteresowanych spektaklami zaangażowanymi społecznie. Nie zabraknie również koncertów, instalacji i performansów, które dopełnią program i pokażą szerokie rozumienie teatru współczesnego. Chciałabym jednak, aby te dodatkowe formy były uzupełnieniem klasycznych przedstawień teatru ulicznego i plenerowego, które stanowią serce festiwalu.  Szczególnie zależy mi na twórczym wykorzystaniu Parku Prezydenta Ronalda Reagana. Chcę potraktować go nie tylko jako miejsce pokazów, ale także jako inspirację do tworzenia nowych spektakli. Wierzę, że dzięki współpracy z lokalnymi artystami oraz zaproszonymi twórcami z Polski i zagranicy mogą powstać wyjątkowe projekty, które wzbogacą program FETY i będą odpowiedzią na specyfikę tej przestrzeni.”

 

roześmiana młoda kobieta o blond wlosach i niebieskich oczach
Sara Warzyńska – producentka kreatywna FETA 2025  –
producentka wydarzeń kulturalnych związana z Trójmiastem. Absolwentka kierunków Wiedza o teatrze i Kulturoznawstwo na Uniwersytecie Gdańskim. W latach 2018-2022 pracowała w Teatrze Atelier w Sopocie na stanowisku rzeczniczki prasowej, gdzie zdobywała doświadczenie w organizacji, promocji i produkcji Sopockiego Lata Teatralnego. W latach 2022-2024 producentka Festiwalu FETA. Obecnie pracuje w domu kultury Plama na gdańskiej Zaspie, gdzie angażuje się w realizację projektów kulturalnych takich jak „Muzyka w Blokowisku”, „Świetlica kreatywna”, czy „Kino w Blokowisku”. Interesuje się życiem kulturalnym Trójmiasta, ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju nowych form artystycznych oraz integracji sztuki z przestrzenią miejską.