Aśka Borof „Dzielnica Górki Zachodnie”
data
13.04.22
środa
godzina
wstęp
bezpłatny
adres
Pilotów 11, Gdańsk
dla kogo?
Dorośli, Dzieci, Familijne, Młodzież, Seniorzy
Plama
GAK
Jest w Gdańsku dzielnica wieżowców, a wśród nich, niski, biały pawilon otoczony rzeźbami – to Plama – kultura skoncentrowana w pigułce. Na Zaspie organizuje Obrazy Ogniem Malowane, Festiwal Monodram Monoblok, cykl: Kino w Blokowisku, Muzyka w Blokowisku, Teatr w Blokowisku.
Natomiast latem, Plama, rozlewa tę swoją skondensowaną kreatywność na cały Gdańsk, organizując Międzynarodowy Festiwal Teatrów Plenerowych i Ulicznych FETA!
13 kwiecień - 06 maj
Aśka Borof „Dzielnica Górki Zachodnie”
GAK Plama zaprasza na wystawę Joanny Borof. Projekt „Dzielnica Górki Zachodnie” to malarska i dź...
data
13.04.22
środa
godzina
wstęp
bezpłatny
adres
Pilotów 11, Gdańsk
dla kogo?
Dorośli, Dzieci, Familijne, Młodzież, Seniorzy
GAK Plama zaprasza na wystawę Joanny Borof.
Projekt „Dzielnica Górki Zachodnie” to malarska i dźwiękowa inwentaryzacja mieszkańców Górek, ich zwierząt oraz domów.
Każdego dnia w drodze na przystanek autobusowy mijam moich sąsiadów. Jesteśmy małą społecznością, znamy się lubimy i wspieramy. Kultywujemy małe tradycje: różaniec po śmierci kogoś z rodziny, śpiewanie majowego pod krzyżem, strojenie ołtarza na Boże Ciało. Komentujemy huczne wesela, atak agresywnego psa albo pijacką libacje na murku.
Moim założeniem jest dokumentacja życia mieszkańców wyludniającej się dzielnicy.
Aśka Borof – absolwentka ASP Gdańsk. Od lat pasjonująca się sztuką i muzyką ludową. Współtworzyła zespół śpiewaczo – performatywny Trzycórki a obecnie Odłam Źdźbło, zajmujący się śpiewem odnoszącym się do tradycji obrzędów ludowych. Na potrzeby projektu Odłam Źdźbło szyje stroje inspirowane ludowymi strojami ślubnymi.
Otwarcie wystawy: 13 kwietnia, g. 18:00
Wstęp wolny!
08 maj
Teatr Qfer „Oj, boli”
Teatr w Blokowisku zaprasza wszystkie dzieci na spektakl "Oj, boli" w wykonaniu Teatru Qfer. C...
data
08.05.22
niedziela
godzina
17:00
wstęp
płatny
adres
Pilotów 11, Gdańsk
dla kogo?
Dorośli, Dzieci, Familijne, Młodzież, Seniorzy
Teatr w Blokowisku zaprasza wszystkie dzieci na spektakl „Oj, boli” w wykonaniu Teatru Qfer.
Ciepła, humorystyczna opowiastka o Królu, którego bardzo boli ząb. Strach przed dentystą okazuje się jednak silniejszy od bólu. Rodzi to wiele zwariowanych sytuacji, a nieobliczalne decyzje władcy zagrażają królestwu. Dzięki genialnemu planowi najbliższych, wszystko dobrze się kończy.
Przedstawienie utrzymane jest w konwencji „katarynkowej”. Gdański kataryniarz wraz z Rudolfempapugą opowiada historię cierpiącego króla, samemu przy tym uskarżając się na ból zęba.
Bajka opowiedziana za pomocą 12 figurek kukiełkowych, przy dźwiękach melodyjnej katarynki przekonuje do mycia zębów i pomaga pokonać lęk przed wizytą u dentysty.
Bilety: 15 zł dostępne na bilety 24.pl oraz w kasie przed spektaklem
09 maj
Warsztaty malowania doniczek ceramicznych
Serdecznie zapraszamy na warsztaty idealne dla miłośników roślin, którzy chcą w oryginalny sposób...
data
09.05.22
poniedziałek
godzina
17:30
wstęp
płatny
adres
ul. Pilotów 11
dla kogo?
Dorośli, Dzieci, Familijne, Młodzież, Seniorzy
Serdecznie zapraszamy na warsztaty idealne dla miłośników roślin, którzy chcą w oryginalny sposób ożywić swoje wnętrze.
11 maj - 03 czerwiec
Czesław Podleśny „Rzeźba-kameralnie”
Gdański Archipelag Kultury Plama zaprasza na wystawę Czesława Podleśnego. "Najczęściej widzowie ...
data
11.05.22
środa
godzina
18:00
wstęp
bezpłatny
adres
Pilotów 11, Gdańsk
dla kogo?
Dorośli, Dzieci, Młodzież, Seniorzy
Gdański Archipelag Kultury Plama zaprasza na wystawę Czesława Podleśnego.
„Najczęściej widzowie kojarzą mnie z rzeźbami umieszczonymi w przestrzeni publicznej – tym razem wystawa jest prezentacją moich kameralnych prac, które są przeznaczone do mniejszych przestrzeni wystawienniczych. Tworzę je równolegle z dużymi rzeźbami podobnie jak rysunki i obrazy. Kameralne rzeźby nazywane potocznie „małymi formami” niczym nie ustępują dużym rzeźbom, mają takie same założenia artystyczne, są przeze mnie traktowane za taką samą uwagą. Jedyną różnicą jest skala. Są to najnowsze prace, które wykonałem w ciągu ostatnich dwóch lat, a większość z nich jest prezentowana po raz pierwszy.”
Czesław Podleśny
Czesław Podleśny urodzony 1959 w Rybniku, syn górnika, rzeźbiarz, rysownik, malarz, poeta. Uczył się w Liceum Antoniego Kenera w Zakopanem, w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Gdańsku oraz Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Od trzydziestu czterech lat prezentuje swoje prace na międzynarodowym rynku sztuki. Poza dziesiątkami wystaw indywidualnych brał udział również w ponad stu wystawach zbiorowych. Nagradzany kulturalnymi stypendiami Miasta Gdańska, Marszałka Województwa Pomorskiego, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz licznymi nagrodami artystycznymi.
Otwarcie wystawy: 11 maja, godz. 18:00
Godziny otwarcia galerii:
Pon. – Wt. 10:00 – 17:00
Środa 10:00 – 19:00
Czw. – Pt. 10:00 – 17:00
Wstęp wolny, miejsce przyjazne zwierzętom.
Виставка Чеслава Підлешного «Скульптура-камерно»
Найчастіше люди асоціюють мене зі скульптурами, розміщеними в публічному просторі – цього разу виставка є презентацією моїх камерних робіт, які призначені для менших виставкових площ. Я створюю їх паралельно з великими скульптурами, як і малюнки та картини. Камерні скульптури, які в просторіччі називають «малими формами», ні в чому не поступаються великим скульптурам, у них ті самі художні задуми, і я ставлюся до них з такою ж увагою. Єдина відмінність – масштаб. Це останні роботи, які я зробив за останні два роки, і більшість з них представлені вперше.
Чеслав Підлесьний, 1959 р.н. у Рибнику, син шахтаря, скульптора, кресляра, живописця, поета. Навчався у Вищій школі Антонія Кенера в Закопаному, Державній вищій школі образотворчого мистецтва в Гданську та Академії образотворчих мистецтв у Варшаві. Протягом тридцяти чотирьох років він представляє свої роботи на міжнародному арт-ринку. Окрім десятків індивідуальних виставок, він також брав участь у понад сотні колективних виставок. Нагороджений культурними стипендіями міста Гданська, маршала Поморського воєводства, Міністерства культури та національної спадщини та численними мистецькими нагородами.
Відкриття виставки: 11 травня о 18:00
Графік роботи галереї:
Пн – Вт 10:00 – 17:00
Середа 10:00 – 19:00
Ср – Пт. 10:00 – 17:00
Вхід вільний, вхід з домашніми тваринами дозволений.
13 maj
Pechowy SLAM w Blokowisku
Poetki i Poeci piszcie wiersze! Kochana Publiczności – przybywaj! Czeka na Was spóźniony SLAM w...
data
13.05.22
piątek
godzina
19:00
wstęp
wolny
adres
Plama GAK, ul. Pilotów 11, Gdańsk Zaspa
dla kogo?
Dorośli, Młodzież
15 maj
Teatr Qfer ,,Legendy znad morza”
Zapraszamy na ostatni przed wakacjami spektakl dla dzieci w Teatrze w Blokowisku. Dyl Sowizdrzał...
data
15.05.22
niedziela
godzina
17:00
wstęp
15 zł
adres
Plama GAK, ul. Pilotów 11, Gdańsk Zaspa
16 maj
Warsztaty kolażu botanicznego / brak miejsc
GAK Plama zaprasza na warsztaty kolażu z Natalią Koniuszy. W czasie warsztatów uczestnicy i ucze...
data
16.05.22
poniedziałek
godzina
17:30
wstęp
bezpłatny
adres
ul. Pilotów 11
dla kogo?
Dorośli, Familijne, Młodzież, Seniorzy
GAK Plama zaprasza na warsztaty kolażu z Natalią Koniuszy.
W czasie warsztatów uczestnicy i uczestniczki zajęć dowiedzą się jak wykorzystać suszone rośliny w kolażu artystycznym.
Nauczymy się jak suszyć rośliny, jak je przyklejać żeby nie było widać kleju i konserwować gotowe prace.
Warsztaty będą mieć charakter plenerowy i odbędą się w zielonej przestrzeni patio Plamy GAK.
Wstęp na warsztaty jest bezpłatny, ilość miejsc ograniczona.
Obowiązują zapisy mailowe agata.myga@gak.gda.pl
DZIĘKUJEMY ZA ZAINTERESOWANIE, ZAPISY NA TE WARSZTATY JUŻ SIĘ ZAKOŃCZYŁY.
_
Warsztaty dofinansowane ze środków Rady Dzielnicy Zaspa Młyniec.
19 maj
Dead Vistula / koncert plenerowy / Plama GAK
Serdecznie zapraszamy na plenerowy koncert zespołu Dead Vistula. W skład grupy wchodzą doświadcz...
data
19.05.22
czwartek
godzina
19:00
wstęp
bezpłatny
adres
Trawnik przed Plamą, Pilotów 11
dla kogo?
Dorośli, Młodzież, Seniorzy
Serdecznie zapraszamy na plenerowy koncert zespołu Dead Vistula.
W skład grupy wchodzą doświadczeni muzycy czynnie działający na trójmiejskiej i ogólnopolskiej scenie muzyki jazzowej, improwizowanej i elektronicznej. Dead Vistula to brzmienia z pogranicza jazzu, wolnej improwizacji, elektroakustyki i elektroniki (jeśli się uda to gramy do tańca). Muzycy pracują nad debiutanckim albumem projektu.
Martwa Wisła – (kaszb. Wislónô Sztremlëzna, niem. Tote Weichsel) – rzeka będąca częścią Wisły Leniwki, powstała po zmianach koryta rzeki: w 1840 r. nazwę Martwa Wisła przybrał odcinek Leniwki od jej ujścia do wsi Górki (obecnie Górki Zachodnie i Górki Wschodnie), gdzie wody rzeki w wyniku zatoru lodowego znalazły nowe ujście do Zatoki Gdańskiej jako Wisła Śmiała.
W wyniku przeprowadzonego w latach 1890–1895 w okolicach Świbna przekopu Wisły, powstało nowe ujście Leniwki: od miejscowości Przegalina do Zatoki Gdańskiej powstał przekop Wisły. Nazwę Martwa Wisła przybrał wówczas odcinek dawnej Leniwki od Przegaliny do ujścia przy Westerplatte w Gdańsku. Nazwę Martwa Wisła ustalono urzędowo w 1949 roku.
Start: 19:00
Trawnik przed Plamą (w przypadku deszczu koncert zostanie przeniesiony do sali widowiskowej)
Wstęp wolny!
_27 kwietnia 2022
Stypendia kulturalne dla gdańskich twórców
Szanowne Osoby zajmującego się twórczością kulturalną na terenie miasta Gdańska: do 10 czerwca mo...
Szanowne Osoby zajmującego się twórczością kulturalną na terenie miasta Gdańska: do 10 czerwca można składać wnioski o stypendia kulturalne dla gdańskich twórców.
Jeżeli marzycie o realizacji projektu z pogranicza sztuk performatywnych i teatralnych – zapraszamy do kontaktu z Tomaszem Kaczorowskim, kuratorem Teatru w Blokowisku Gdańskiego Archipelagu Kultury PLAMA na Zaspie: tomasz.kaczorowski@gak.gda.pl
Czym jest Teatr w Blokowisku?
Teatr w Blokowisku jest miejscem prezentacji teatralnych wchodzącym w strukturę Gdańskiego Archipelagu Kultury PLAMA na Zaspie. Od października do końca maja wystawiane są spektakle teatralne dla dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Scena zainaugurowała swoją działalność 30 czerwca 2008 r. Rezydentem sceny był autorski Teatr Zielony Wiatrak Marka Branda. Scena od początku swojego istnienia działa repertuarowo. W niedziele prezentowane są spektakle dla dzieci, a w poniedziałki lub piątki dla dorosłych.
Od 2022 roku scena Teatru w Blokowisku otwiera się na wydarzenia niezależne, szczególnie na artystów działających na pograniczu różnych form: teatru ożywionej formy, koncertów performatywnych, przedstawień małoobsadowych, monodramów, slamów poetyckich i inicjatyw zaangażowanych społecznie. Od roku akademickiego 2022/2023 planujemy ścisłą współpracę ze studentami Wiedzy o Teatrze oraz Zarządzania i Komunikacji w Sztukach Scenicznych oraz pracownikami naukowymi Uniwersytetu Gdańskiego.
Chcemy by Teatr w Blokowisku był przestrzenią przyjazną i inspirującą dla mieszkańców Zaspy oraz dla środowiska studenckiego i akademickiego sąsiadującego z Zaspą kampusu Uniwersytetu Gdańskiego oraz odpowiadał na wyzwania otaczającej rzeczywistości dając przestrzeń do działania młodym twórcom kultury a także wypełniał lukę na trójmiejskiej mapie kulturalnej wysokiej jakości teatrem młodego widza.
Co oferujemy?
Kto może się ubiegać o stypendium?
Więcej szczegółów TUTAJ.
_30 marca 2022
BLOKI MÓWIĄ – odcinek 4
Serdecznie zapraszamy do wysłuchania czwartego odcinka podcastu BLOKI MÓWIĄ. Naszą gościem jest R...
Serdecznie zapraszamy do wysłuchania czwartego odcinka podcastu BLOKI MÓWIĄ. Naszą gościem jest Remigiusz Pacer – kierownikiem Kuźni Wodnej w Oliwie. Remigiusz od ponad dwudziestu lat zawodowo zajmuje się konserwacją zabytków metalowych.
Identyfikacja graficzna oraz prowadzenie rozmowy: Karolina Pielak
TRANSKRYPCJA:
K: Jesteśmy w Gdańskim Archipelagu Kultury „Plama.” To jest podcast „Bloki Mówią.” Ja nazywam się Karolina.
I w dzisiejszym odcinku będę rozmawiać z Remigiuszem Pacer.
Cześć Remigiuszu. Chciałabym Ciebie zapytać, czy mógłbyś przybliżyć nam swoją historię i opowiedzieć w głównej mierze czym się zajmujesz? Jak to się zaczęło?
R: Będąc jeszcze dzieciakiem, interesowałem się poszukiwaniem skarbów. No i z kolegami chodziło się po lasach, po bunkrach, z wykrywaczami metalu szukało się militariów, no i takie wykopane jakieś bagnety. Hełmy bardzo mi brudziły mój pokój. Trzeba było tę rdzę jakoś oczyścić, zakonserwować i tak się zaczęły moje początki z konserwacją antyków.
Były to ciężkie czasy, bo wtedy jeszcze Internetu nie było. Literatury na ten temat nie było, a ta co była, no to była niedostępna, więc metodami prób i błędów jakoś wdrażałem te swoje różne technologie, które się potem okazały bardzo skuteczne, przydatne i następnie też inni poszukiwacze, kolekcjonerzy dowiedzieli się, widzieli moje prace konserwatorskie.
Doceniali ich poziom, no i tak się zaczęły zlecenia z zewnątrz na prace konserwatorskie. Już po niedługim czasie zarzuciłem poszukiwania i zająłem się tylko konserwacją zabytków i to w zasadzie trwa już około dwudziestu lat.
K: Jak to mnie połączyło z Muzeum Gdańska i z Kuźnią Wodną w Oliwie?
R: Moim poprzednikiem, poprzednim Kierownikiem Kuźni Wodnej był Lech Trawicki. Znałem się z nim właśnie też od strony zainteresowania dawnym rzemiosłem.
I poprosił mnie, żebym mu pomógł właśnie w konserwacji, uruchomieniu młotów wodnych, które się znajdują w Kuźni Wodnej. I tak właśnie zacząłem współpracę z Muzeum Gdańska, jeśli chodzi o temat Kuźni. Już wcześniej robiłem różne prace konserwatorskie też dla różnych muzeów. No i tak to się zaczęło. Następnie właśnie Lech przeszedł do Muzeum w Elblągu.
Zwolniło się stanowisko, polecił mnie na te stanowisko za co mu bardzo dziękuję.
I w ten sposób już właśnie działam w Kuźni Wodnej od 2 lat.
K: Czy lubisz swoją pracę?
R: Uwielbiam swoją pracę. Z przyjemnością wstaję rano i się cieszę, że idę do pracy.
Trochę jestem pracoholikiem. Nie potrafię siedzieć bezczynnie. Odpoczywam w weekendy w pracowni, także robię może mniej ciężkie, fizyczne prace, jakieś porządki, jakieś projekty i no tak, tak, tego się nie da nie lubić, ale są ciężkie momenty. No niestety, 20 lat pracy w konserwacji zabytków, były momenty takiego wypalenia troszkę, bo zajmowałem się też rzeczami, no dosyć wielkimi gabarytowo, tak jak dla Muzeum II Wojny Światowej robiłem konserwację wykopanego motocykla albo wagonika od kolejki wąskotorowej, a pracuję sam, nie miałem żadnych pomocników, także były ciężkie czasy, były chwile zwątpienia, były kontuzje oczywiście, ta praca bardzo źle wpływa jednak na stan zdrowia, na wzrok, na słuch, bardzo źle na płuca.
Chemia, zanieczyszczenia, to niestety nie wszystko da się wyeliminować środkami BHP, ale mimo wszystko myślę, że warto.
W pracy w konserwacji zabytków, czym w głównej mierze się zajmujesz? Pracy w konserwacji zabytków no przede wszystkim zajmuję się militariami.
I miałem właśnie dużą styczność ze zbiorami kolekcjonerów, gdzie no bardzo urzekło mnie piękno broni wschodniej z prawdziwej stali damasceńskiej, z tak zwanej stali woods.
Przede wszystkim no niesamowite walory jakościowe tej stali, ale tajemnica jak się dowiedziałem, że proces wytwarzania tej stali został utracony około XIX wieku, a ciągłość tej produkcji trwała minimum 1000 lat, no to sobie doszedłem do wniosku, no to spróbujemy odtworzyć tą stal.
No, ja nie dam rady? No i tak się to zaczęło 6 lat temu. Gorszej niż narkotyk.
Wpadłem w to po uszy, wydałem na eksperymenty metalurgiczne ogromną ilość zarobionych swoich pieniędzy.
6 lat eksperymentów ciągłych.
Przez 1 rok zajmowałem się tylko, praktycznie tylko rekonstrukcją tejże stali, próbami mniej lub bardziej udanymi.
W międzyczasie jeszcze pracowałem przy konserwacji zabytków, żeby zarobić na dalsze eksperymenty, bo jednak trzeba było kupować materiały ognioodporne, budować piece, palniki, bardzo duże zużycie gazu, innych paliw tutaj właśnie to pochłaniało.
No i po 6 latach mam sukcesy.
Zacząłem robić bardzo ładne noże, a teraz już zaczynam dosyć ambitnie poszedłem w temat szabelnictwa, żeby zrobić właśnie szable ze stali damasceńskiej.
Żeby wyjaśnić czym jest ta stal damasceńska, bo to…
Chciałam zapytać o tą technologiczną kwestię.
Tak, obecnie się uważa, że stal damasceńska to jest ta stal skuwana, tysiąc warstw, milion warstw.
No nie, to jest dziwer.
Historycznie to się nazywało dziwerem.
Popularnie zwanym damastem skuwanym.
A damast prawdziwy, czyli damast krystaliczny, zwany ze wschodniego języka „bułat” albo „wódz” to jest stal tyglowa.
Proces produkcji tej stali polegał na tym, że do tygla ładowano kawałki żelaza oraz węgla drzewnego, czy też materiałów organicznych w postaci liści, patyków, wiórków drewnianych, które w procesie wygrzewania i tak zamieniały się w węgiel drzewny.
Taki tygiel był zamykany.
Umieszczany był historycznie w palenisku opalanym węglem drzewnym.
No i trzeba było wiele godzin taki tygiel wygrzewać, stopniowo zwiększając temperaturę.
W procesie podgrzewania już w temperaturze od 800 stopni te żelazo pochłaniało węgiel, zamieniało się w stal, absorbowało węgiel, musiało też zaabsorbować w węgiel w odpowiedniej ilości.
Nie za małej, nie za dużej.
Dalej podwyższając temperaturę do około 1450-1500 stopni.
Ta stal już topiła się, zamieniała się, właśnie przechodziła w stan płynny.
Taka stal wypełniała tygiel, następnie trzeba było jeszcze długo utrzymywać temperaturę stopionej stali, żeby się stal odgazowała, oczyściła, a następnie na dwa sposoby to robiono albo zamykano piec i on przez wiele godzin powoli sobie stygł, żeby ta stal jak najwolniej krzepła.
To było bardzo istotne na strukturę tej stali, żeby się wytrąciły węgliki żelaza.
To jest rodzaj takiej pajęczynki w tej stali, jak ją potem wyszlifujemy, przepolerujemy, potraktujemy rozcieńczonym kwasem, to wtedy widzimy właśnie taką sieć węglików żelaza, która właśnie daje nam potem w dalszej obróbce bardzo ładny wzór, a przede wszystkim ten składnik, ten węgiel, węglik żelaza jest strukturą bardzo twardą.
Bez problemu rysuje szkło, ale też jest bardzo trudny w obróbce, bo ten węglik jest kruchy i dlatego taki wylewek następnie trzeba bardzo długo wyżarzać w odpowiednich temperaturach, w odpowiednich cyklach, żeby on się w ogóle nadawał do kucia.
No i cóż, po 6 latach już wychodzą mi te wlewki.
Też nie zawsze, ale w większości wytopów jestem w stanie uzyskać powtarzalność wytopu, czyli wlewek ma odpowiednią zawartość węgla, nieprzekraczającą 2%, to jest bardzo istotne, bo inaczej wychodzi nam żeliwo i cały dzień wytopu oraz butla gazu idzie na marne, no niestety.
No i z perspektywy czasu okazało się, że dobry wlewek takiej właśnie stali, to jest dopiero 10% sukcesu.
Następnie właśnie trzeba to odpowiednio przygotować, wygrzewać, wyżarzać, kuć w bardzo niskich temperaturach.
Kuję w nocy dla oceny temperatury.
Rozgrzewam metal w piecu gazowym.
_28 lutego 2022
Wybrano plakat festiwalu FETA!
W poniedziałek 28 lutego, jury w składzie: Monika Dylewska-Libera, Patryk Hardziej, A...
W poniedziałek 28 lutego, jury w składzie:
Monika Dylewska-Libera, Patryk Hardziej, Aleksandra Jonczyk-Rozpędowska, Anita Wasik, Anna Witkowska zebrało się, aby spośród 215 prac wyłonić plakat promujący XXIV Międzynarodowy Festiwal Teatrów Plenerowych i Ulicznych FETA.
Na konkurs wpłynęło 215 projektów. Po wstępnej selekcji do drugiego etapu wybrano 26 plakatów, które będzie można zobaczyć podczas wystawy pokonkursowej w Plamie. Natomiast do ścisłego finału zakwalifikowano 3 prace. Jurorzy jednogłośnie podjęli decyzję o przyznaniu nagrody dla Sylwestra Kluszczyńskiego z Gdańska.
Laureatowi serdecznie gratulujemy. Wszystkim biorącym udział w konkursie dziękujemy i zapraszamy na tegoroczną FETĘ, która odbędzie się 7-10 lipca.
Autorzy prac, które zostaną zaprezentowane na wystawie pokonkursowej, którą będzie można oglądać w galerii Plamy GAK:
Bobulska Magdalena, Gonera Igor, Halaibida Jurii (2 projekty), Jaguś Karolina, Kasycz Martyna, Kowalska Martyna, Lisiak Hubert, Lisicka Maria, Macioch Małgorzata – Studio Spectro, Matoszko Michał (2 projekty), Olkowicz Michał, Pleśniak Natasza, Rachwalak Patryk, Sieczkowska Marta (2 projekty), Smolarczyk, Łukasz, Sowińska Ola, Srokosz Agnieszka, Szczepaniak Ola, Świerkosz Joanna, Świtała Jagoda, Toczyłowski Damian, Zaleska Maria.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
wd | 1 tydzień | Cookie od Facebooka. Okres ten pokazuje długość, w którym usługa może przechowywać i/lub odczytywać określone dane z Twojego komputera za pomocą pliku cookie, piksela, interfejsu API, śledzenia bez plików cookie lub innych zasobów. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_fbp | 3 miesiące | Cookie od Facebook. Do przechowywania i śledzenia wizyt na stronach internetowych. |
Datr | 2 lata | Cookie od Facebook, aby zapewnić zapobieganie oszustwom. |
Sb | 2 lata | Cookie od Facebook. Do przechowywania danych przeglądarki. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analityka | 11 miesięcy | Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę RODO Cookie Consent. Plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie w kategorii „Analityka”. |
cookielawinfo-checkbox-funkcjonalny | 11 miesięcy | Plik cookie jest ustawiany przez zgodę na pliki cookie RODO, aby rejestrować zgodę użytkownika na pliki cookie w kategorii „Funkcjonalne”. |
cookielawinfo-checkbox-inne | 11 miesięcy | Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę RODO Cookie Consent. Plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie w kategorii „Inne”. |
cookielawinfo-checkbox-niezbedny | 11 miesięcy | Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę RODO Cookie Consent. Pliki cookie służą do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie w kategorii „Niezbędne”. |
cookielawinfo-checkbox-wydajnosc | 11 miesięcy | Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę RODO Cookie Consent. Plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie w kategorii „Wydajność”. |
CookieLawInfoConsent | 11 miesięcy | CookieLawInfoConsent — rejestruje domyślny stan przycisku odpowiedniej kategorii i stan CCPA. Działa tylko w koordynacji z podstawowym plikiem cookie. |
viewed_cookie_policy | 11 miesięcy | Plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę RODO Cookie Consent i służy do przechowywania informacji, czy użytkownik wyraził zgodę na korzystanie z plików cookie. Nie przechowuje żadnych danych osobowych. |
wfwaf-authcookie | 11 godzin | Do czego służy: Ten plik cookie jest używany przez zaporę sieciową Wordfence do sprawdzania możliwości bieżącego użytkownika przed załadowaniem WordPressa. Kto otrzymuje ten plik cookie: Jest ustawiony tylko dla użytkowników, którzy są w stanie zalogować się do WordPress. Jak pomaga ten plik cookie: Ten plik cookie umożliwia zaporze Wordfence wykrywanie zalogowanych użytkowników i zapewnianie im zwiększonego dostępu. Pozwala także Wordfence wykrywać niezalogowanych użytkowników i ograniczać ich dostęp do bezpiecznych obszarów. Plik cookie informuje również zaporę ogniową, jaki poziom dostępu ma odwiedzający, aby pomóc zaporze ogniowej podejmować mądre decyzje o tym, komu zezwolić, a komu zablokować. |
wp-settings-1 | 12 miesięcy | WordPress używa tego pliku cookie, aby dostosować widok interfejsu administratora, a być może także głównego interfejsu witryny. |
wp-settings-time-1 | 12 miesięcy | WordPress używa tego pliku cookie, aby dostosować widok interfejsu administratora, a być może także głównego interfejsu witryny. |